off

Agatha Maria Kruijer-Strooper Aat

at

Wat is het snel gegaan. 23 oktober vierde Aat nog haar 88e verjaardag. Ze begon erg af te vallen en werd zwakker. Na onderzoek kwam uit dat ze uitgezaaide kanker had. We hoopten nog op een mooie tijd. Het werden helaas maar 4 weken.

Aat is geboren op 23 oktober 1934 op Kalverdijk in een gezin van 7 kinderen. Ze verhuisden naar een boerderij aan de Dorpsstraat in Tuitjenhorn. Daar hebben ze ook de oorlog meegemaakt. Ze hadden het niet slecht, moeder bakte zelf brood en ze hadden kaas en yoghurt van de koe.

Ze kon goed met naald en draad omgaan en heeft op de modevakschool in Arnhem gezeten waar ze op kamers woonde. Later heeft ze op de naaischool in Langedijk gewerkt en daarna begon ze haar eigen naaischool in het Pastronaat, nu het Ahoj.Ze kreeg verkering met Rein en na 6 jaar trouwden ze in 1962. Ze gingen wonen aan de Dorpsstraat waar ze altijd gewoond hebben. Ze kregen 2 kinderen en later nog 2 kleinkinderen.

Aat heeft jaren op het kerkkoor gezeten en ook koperpoetsen en schoonmaken hier in de kerk.

Op 1 maart waren ze 60 jaar getrouwd en dat is nog mooi gevierd in het Ahoj. We dachten dat ze wel 100 zou worden maar helaas.

Wat hadden we het mooi samen, bedankt voor alle