Nieuws van het parochiebestuur

Namens het parochiebestuur wens ik u een gelukkig en veilig 2021 toe. Veilig, een bijzonder woord om in de aanhef te zetten. Het Covid-19 virus houdt ons nog steeds in de greep.

Vooralsnog zijn er de volgende maatregelen;
*Voorlopig niet meer dan dertig gelovigen bij een viering,
exclusief bedienaren.
*Er geldt een dringend advies dat aanwezigen een mondkapje dragen (volgens de richtlijnen van de overheid) dat bij voorkeur alleen tijdens het ontvangen van de H. Communie wordt afgedaan.
* Samenzang is niet toegestaan.
*Houdt 1,50 meter afstand (misschien wordt dit 3 meter).

We kijken heel tevreden terug op de feestdagen. Het was spannend, komen er niet teveel mensen, gaat het lukken met de digitale vieringen, is er belangstelling voor? Gemiddeld genomen is er 400 keer gekeken naar een van de zes uitzendingen. We zijn de 2000 kijkers ruim gepasseerd. Alle medewerkers voor- en achter de schermen enorm bedankt. We zijn ermee bezig hoe we de digitale mogelijkheden in de toekomst verder gaan ontwikkelen.In deze komende periode hebben we ons vierde gesprek met het bestuur van de Christoforus parochie te Schagen. We willen onze samenwerking verder uitbouwen. Een win-win situatie voor beide parochies. Beide parochies blijven zelfstandig.

Zo alles een technische levensduur heeft, zo zijn we het er al een tijdje over eens dat de verwarming van de kerk ons steeds meer in de kou laat zitten. De verwarmingsstralers hebben niet meer de capaciteiten om het enigszins behaaglijk te stralen. Het gaat nog als je de verwarming vijf uur van te voren aanzet, maar ook dit verhaal gaat niet meer op. Halverwege februari verwachten we dat er nieuwe stralers geplaatst gaan worden.
Blijf gezond, pas een beetje op elkaar,
Het parochiebestuur