Allereerst wensen we iedereen een goed 2019. Wij hebben 2018 op meer dan turbulente wijze afgesloten. Van gemiddeld twee vieringen per week zaten we er nu op tweeëntwintig in de drie weken. Kerstmis, Kindje wiegen Herdertjesmis, gezinsmis, uitvaarten en avondwakes, Oudejaarsavondviering en dan de normale vieringen in het Sint Jozefpark en op onze eigen zondagmorgen om 10.00.

Wat is het dan toch fijn dat je op elkaar kunt terugvallen, dat iedereen een stapje harder zet. Wat is het fijn om in een gebouw te werken wat er spik en span uitziet met een kerstversiering waar je u tegen zegt.

Speciaal wil ik toch even de kosters bedanken. Mart, Gerard en Liesbeth. Ongelofelijk hoeveel uren jullie extra gedraaid hebben en iedere keer verwelkomden jullie ons met een hartelijk woord en was het weer dik voor elkaar.

Pastoor Berkhout is ons ontvallen. Voor Pastoor Berkhout is het fijn dat hij verlost is van zijn ziekte, voor ons is het een gemis. Zijn prachtige glimlach, belangstelling en gevoel voor humor. Zo hebben we allemaal onze eigen herinneringen.

Ook hebben we afscheid genomen van onze oud vice-voorzitter en dirigent van het Mannenkoor Arie Ruigrok. De belangstelling bij zijn uitvaart getuigt dat Arie bij veel mensen een speciale plaats innam.

2019

Op 8 januari hadden we het eerste gesprek van de zeven waarin een kleine groep vrijwilligers gaat kennismaken met pastoor Tilma. Nu waren we in gesprek met de leken-voorgangers en pastor Theo Vertelman en pastor Marion Bleeker. Het was zeer informatief, wat zit er een ervaring bij een ieder die voorgaat. We zijn heel “rijk“ met deze mensen.

Op dinsdag 2 april is er een Algemene parochievergadering. Aanvang 20.00 in AHOJ. Ik hoop dat velen van u van de gelegenheid gebruik maken om met het bestuur en Pastoor Tilma in gesprek te gaan.

Elma Veldboer-Beemsterboer